HT 2023 2 omslag forside seneste hæfteHistorisk Tidsskrift udgives af Den danske historiske Forening (stiftet 1839). Tidsskriftet er politisk og institutionelt uafhængigt, non-profit og redigeres ulønnet.

Historisk Tidsskrift er Danmarks førende faghistoriske tidsskrift og et af verdens ældste nationale historiske tidsskrifter.

Historisk Tidsskrift bringer videnskabelige afhandlinger, oversigter, debatindlæg, nekrologer og anmeldelser.

Historisk Tidsskrift er et klassisk omnibustidsskrift, dvs. det omfatter dansk historie i bredeste forstand og al anden historie skrevet af danske forskere eller forskere med tilknytning til Danmark og danske institutioner.

Hvis du ønsker at bidrage til Historisk Tidsskrift, hører redaktionen meget gerne fra dig. Skriv til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller direkte til redaktørerne. Du kan finde vejledninger og gode råd her.

Historisk Tidsskrift udkommer i to årlige hæfter på hver ca. 300 sider i juni og december, i alt altså ca. 600 sider.

Ved at tegne abonnementHistorisk Tidsskrift følger man med i dansk og international historisk forskning og støtter det videnskabelige civilsamfund.

Denne hjemmeside burde give svar på de fleste spørgsmål, men man er altid velkommen til at kontakte tidsskriftets redaktion og ekspedition på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Det med småt: Historisk Tidsskrift (Den danske historiske Forening) overholder EU's forordning om databeskyttelse (General Data Protection Regulation /GDPR). Personoplysninger kan til enhver tid ændres ved henvendelse til Den danske historiske Forening (dataansvarlig) på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.. Her kan du læse mere om vores persondatapolitik.